Llegim en veu alta

L’altre dia parlàvem de la importància d’escriure. Avui, amb motiu de l’activitat duta a terme pels alumnes de quart de primària i de tercer d’ESO, volem fer algunes reflexions sobre el fet de llegir.

De tots és conegut que a l’Escola considerem la lectura com una de les peces clau per al desenvolupament dels nostres nens i nenes. Llegim sempre: individualment en veu alta, per compte propi, en grup, a les estones lliures… Fem l’apadrinament lector, tenim biblioteca de classe i una estoneta de lectura és el que recomanem sempre a les famílies quan es tracta d’introduir l’hàbit dels deures a casa.

Volem aprofitar l’ocasió per explicar-vos una activitat que ja fa uns quants anys portem a terme a l’Escola i que ens dóna uns resultats dels quals estem força satisfets.

Els alumnes de tercer d’ESO –en qualitat d’alumnes grans- preparen una lectura en veu alta d’alguns fragments d’una novel·la que els alumnes de quart de primària han llegit a classe. L’assagen, en fan una lectura teatralitzada i, quan ja està més o menys a punt, la llegeixen. L’objectiu és que els petits es fixin en com llegeixen els grans; en fi, que els fan de model.

Uns dies més tard, la situació s’inverteix. Aleshores són els alumnes de quart  qui llegeixen fragments als grans, els quals, algun cop, fan de jurat i trien els qui han llegit millor. No cal dir que aquell és un dia de molts nervis pels nens i nenes de quart ja que s’han preparat els textos com si es tractés d’un veritable examen. Al final, però, l’esforç ha valgut la pena i acaben contents per la feina ben feta.

Us presentem aquí algunes imatges de l’activitat d’aquest any.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Els comentaris estan tancats.