Pantalles

De ben segur que d’aquí uns anys, quan s’estudiï la nostra societat, el fenomen de les pantalles ocuparà un lloc preeminent. Vivim envoltats de pantalles -mòbils, tablets, ipads, televisions, ordinadors…-, de tal manera que ens és pràcticament inimaginable que puguem passar un dia sense estar en contacte en algun moment amb un d’aquests dispositius.

El fenomen de les pantalles –i la dependència que genera en moltes persones- es troba present en tots els sectors socials, àmbits humans, professions i activitats. Les pantalles, ens agradi o no,  formen part de la nostra vida amb tots els avantatges, contradiccions i inconvenients que generen. L’Escola, com no pot ser d’altra manera, no pot viure d’esquenes a aquest fenomen, i, per tant, participa d’aquestes contradiccions. Per una banda, cada cop més costa imaginar una classe sense un ordinador encès, sense un alumne buscant informació pel mòbil, sense treballs enviats per correu electrònic, presentacions gràfiques… Ja des d’Infantil els nens entren en contacte amb elles. Per altra banda, però, posem restriccions per evitar que els nostres alumnes estiguin pendent tot el dia d’elles. Això passa amb els alumnes més grans –tot i que de manera accelerada cada cop comença més d’hora- ja que el poder de les xarxes socials els absorbeix gran part del seu temps.

Sense entrar en el tema del mal ús de les xarxes socials –això donaria per una altra reflexió-, us volem recomanar aquest article aparegut al Núvol Digital https://www.nuvol.com/noticies/deu-consells-per-evitar-la-dependencia-dels-infants-a-les-pantalles/  Estem convençuts que us pot ser molt útil per a tots aquells que esteu preocupats per la dependència que les pantalles poden generar.

kids_playing_connected_childhood_playing_technology_child_internet_kids-814624.jpg!d

Anuncis

Els comentaris estan tancats.